Tagasi

KUUBA: kontrastide maa

Üha enam on sel talvehooajal populaarseks muutunud kaugreisid ning kasvanud meie klientide huvi ja uudishimu eksootilisemate valikute kohta. Eelmises blogipostituses lahkasime just Sri Lankat, mis pakub võimalust jõulud või aastavahetus India ookeani ääres veeta. Kuna ka Kariibid on väga ahvatlevad ja mõneti tundmatud, siis saatsime Kelly Kuuba elu ja oluga novembri lõpus tutvuma. Tagasi tuli ta muidugi palju jumekana ja rõõmsana, seega palusime tal oma nähtust, kuuldust ja arvamusest teha kokkuvõtte, mida ka teiega julgelt jagame.

''Kui mulle Kuuba agendireisi pakuti, ei osanud ma alguses kohe midagi vastata. Teadsin sellest riigist üldiselt eelnevalt üsna vähe, kuid teiste reisikonsultantide veenmisel võtsin väljakutse vastu. No eks ma tegelikult olin ikka ise ka sügaval sisimas huvitatud minema, eriti kuna ma ei ole varem nii kaugel õppereisil käinud. Õnneks oli seltskond megaäge ja isegi need pikad lennud Turkish Airlines'ga läksid suhteliselt kiirelt. Alustame siis lennureisist...

Lend oli Tallinnast Istanbuli ja sealt edasi Kuubale. Lennukid olid mugavad, istmetel ekraanid ja süüa anti ka. Mu meelest Turkishi toidud alati viisakad olnud,  seega paar filmi, paar söömist ja olimegi kohal. Esimesed päevad veetsime Havannas. Havanna on täpselt see, mida Kuuba reiside puhul tihti reklaamitakse ehk need vanaaegsed autod ja koloniaalne arhitektuur. Ma väga väga väga soovitan kindlasti minna retkele vanaaegse moskvitšiga mööda Havanna tänavaid. See maksis 40€/tund (me olime neljakesi, seega 10€/inimene) ja see oli tõesti äge. See autojuht viis meid sellistesse piirkondadesse, kuhu turistina elusees ei oleks osanud minna.

Havannas veetsime 3 päeva veel ka erinevaid hotelle külastades, aga ausalt öeldes ma isiklikult kauem seal ei peatukski. Kuna ka Tuusiku valikus on Kuuba ringreisid ehk võimalus peatuda nii Havannas kui Varaderos ühe puhkuse ajal, siis pigem kasutaksin seda varianti, sest näeb rohkem ja samas need kaks kohta on ikka nii erinevad. Kui Havannas lähed kohati ajas tagasi ja vaimustud arhitektuurist, siis Varadero on täielik rannapuhkajate paradiis: ülipuhtad, valge liivaga rannad ja helesinine vesi. Havannas selliseid randu ei ole. Varaderos olid ka palju uhkemad ja paremad hotellid. On aru saada, et seda piirkonda eelistavad pigem turistid, kes soovivadki lihtsalt sellist Kariibi vaibi, sest seal on seda kuhjaga. Kohapealsed hinnad on ka üsna soodsad, eriti rummi baasil tehtavad kokteilid nagu Pina Colada, Mojito jms...kõik maksid 3-5 eurot. Söökide poolest on Kuuba siiski suht ilmetu: riis, oad, kana erinevas variandis. Samas kuulsin, et see pidigi Kariibide ja isegi Lõuna-Ameerika puhul üsna tavaline olema, et riis ja oad käivad absoluutselt iga söögikorra juurde. Kohapeal saab maksta USA dollaritega, kohaliku peesoga, eurodes ja kaardiga. Ka vahetusraha anti tihtipeale samas valuutas millega maksid, seega valuutavahetuspunkti ei pea otsima. Kohalikud olid ka väga abivalmis, no nii rõõmsad ja üldiselt ei olnud üldse pealetükkivad, samas eeldatakse jootraha iga liigutuse eest.

Ilmadega meil ka vedas ja seal pidigi ikka talveperioodil iga päev selline +30 kraadi olema. Üks õhtu tuli tiba vihma ka, aga samas oli nii troopiliselt soe, et kedagi see ei heidutanud. Meil õnnestus peale lugematute hotellide külastuste ka natuke kohalikke tegevusi ja loodust näha, sest Kuuba on ju tuntud ka oma sigaritööstuse ja imelise loodus poolest. Saime üksikasjalikku ülevaate kuidas tubakat kasvatatakse ja kuidas see ÕIGE kuivatamise ja sigari keeramine protsess käib. Neid pigem soovitati ka osta kas otse sigaritootjalt või vastavast poest, sest tänaval müüdavad variandid pidid olema väga halva kvaliteediga ja tehaste poolt masstoodang, millel pole seda õiget sigari aroomi. Mitte et ma mingi kõva sigariekspert oleks ja pole isegi tavaline suitsetaja, aga saime seda õiget proovida ikka ka ja no ikka selline mahe ja mõnus tundus. Hea suveniir kaasa toomiseks :)

Kes ainult pikka rannapuhkust ei soovi ja samas Havannas mõned päevad on linnameluga tutvunud, siis saab ka täitsa loodusesse matkama minna. Kuubal on taimestik nii lopsakas ja maastik nii erinev, et soovi korral saab nii randa kui mägesid. Käisime ka El Nicho koske vaatamas. See on kõige võimsam sealsetest koskedest. Väga võimas!

Igatahes minu muljetele põhinedes ma soovitaks Kuubat pigem väga kultuuri-ja ajaloohuvilisele, kes soovib seda troopilises kliimas teha ja ei soovi ainult hotellipuhkust. Perepuhkuseks arvatavasti leiaks paremaid sihtkohti, kuna lastel väga midagi teha ei ole. Igatahes soovitan minna, keda kõnetas ja küsige kindlasti kombineeritud reisipaketti Kuuba puhul ehk 3 ööd Havannas ja ülejäänud päevad Varaderos. Igasuguse lisainfo ja soovituste puhul võib julgelt mulle otse kirjutada kelly@tuusik.ee''